Emotional Suicide - Pore Stripes Hemma!

Pore Stripes Hemma!

Har en tid funderat på vad jag ska göra med porerna på min näsa. Det kanske är en konstig tanke, men ja, den har funnits i huvudet på mig ett tag. Så fort man snurrar runt på nätet så ser man ju reklam om olika produkter (masker m.m), men de kostar ju så sjukt mycket! Och såna där pormasksplåster (som finns i olika butiker) är ju inte direkt billiga heller. Så därför kollade jag alternativ på hur man kunde fixa nåt sånt själv. Hittade detta sättet på en hel del olika ställen, så bestämde mig för att testa.
Och tro det eller ej, men det funkade!

Mixa 1-1,5 msk mjölk och 1 msk gelatinpulver i en skål. Mikra i 10 sek (inte mer!), och stryk blandningen över problemområdet! Vissa använder en pensel (som man ej är rädd om), men jag kladdade med fingrarna. Låt blandningen verka i minst 10 min (tills 'plåstret' stelnat helt), dra sedan försiktigt bort 'plåstret'.
En viktig grej att tänka på är så klart att tvätta ansiktet med varmt vatten så porerna öppnar sig innan behandlingen, och sen är det bara att skölja av med kallt vatten så porerna stänger sig.

Har nu provat detta 1 gång, och jag är riktigt nöjd över resultatet. Kommer garanterat att göra om det igen, då runt hälften av de mörka porer jag hade på näsan försvann efter bara 1 behandling. Detta kommer garanterat göras 1 gång i veckan framöver!
Visst ja, måste ju varna om en sak med. Blandningen stinker som fan! Luktar verkligen inte gott, men 1 gång i veckan kan man väl stå ut med det?

Kommentarer:

1 Lina - A Film and TV Freak Like Me:

Det där måste jag med testa! Har jävulska problem med porer på näsan och hakan som inte vill försvinna trots påkostade plåster. SÅ kan man göra en billig blandning hemma som dessutom funkar så är det värt stanken.

Svar: Tycker jag verkligen att du ska göra!Jag lät blandningen sitta kvar tills den stelnat helt (ca 15 min), och drog sen försiktigt bort 'masken'. Blev lite pillande (runt näsan, pga piercingen), men det gör ju inget. När jag sen såg resultatet, då blev jag verkligen glatt överraskad! Kommer garanterat att fortsätta göra denna masken minst 1 gång i veckan. It works! :)
EmotionalSuicide

2 Lina - A Film and TV Freak Like Me:

SV: Mitt största problem blir nog att hitta gelatinpulver i mataffären, men det finns kanske bland bakgrejerna. Eller?

Svar: Skulle gissa bland bakgrejerna eller i närheten av kryddorna. :)
EmotionalSuicide

Kommentera här: